måndag 9 november 2009

Nu då?

"hej, det är är XX från nuklearmottagningen"
Jag vet inte hur många gånger jag har pratat med den här kvinnan, men imorse ringde hon igen.
Jag var bombsäker på att hon skulle meddela att det inte skulle bli av, men nyheterna var att en annan patient som skulle göra sin undersökning 13.30, hade kommit hit med buss och var redan på sjukhuset. Patienten ville göra undersökningen nu så att han kunde åka hem tidigare, och nu skulle han alltså ta min tid och jag få hans.
Jag var ju tvungen att gå med på det, även fast jag var bra sugen att inte göra det (men hallå,vad gör man i sådana situationer?). Jag önskar ibland att jag var en sån där person som inte brydde sig hur det gick för andra,och körde mitt eget race,men nu är det ju inte så.
Den här karln ville alltså inte vänta och ville åka hem tidigt, men det gör att vi kommer att behöva stressa. När vi kommer hem ikväll hinner vi nästan inte mer än att vända innan vi ska gå för att vara barnvakt.
Det hela innebär också att jag kommer att vara fastande till kl 17 och det är då 20 timmar sen jag sist åt. Jag känner på mig att det här kommer att bli en jobbig dag.Tur att jag sparade en bit pizza från igår, för det lär ju vara det enda jag kommer att få i mig idag.

Inga kommentarer: