onsdag 27 mars 2013

v 32

77,9% av graviditeten har passerat
218 av 280 dagar
Du är i gravidvecka 32
31 veckor  + 0 dagar har gått
Du är i kalendermånad 7
Du är i gravditetsmånad 8
Du är i trimester 3
Du har 62 dagar kvar till BF

Barnet:

Barnet är nu ca 42  cm lång från topp till tå. och väger ca 2 kilo, Barnets alla fem sinnen fungerar. Barnet sover ca 90-95% av tiden, under de vakna perioderna tränar den på att andas, röra sig, och öppna och stänga sina ögon. De inre organen fortsätter att mogna och lungorna förbereder sig inför de riktiga andningen.

Mamman:

Förvånas du av hur stor din mage kan bli? Din vikt ökar snabbare än någonsin nu. Vila så ofta du kan. Från vecka 32 kan havandeskapspenning gälla.

Egna anteckningar:

Veckan har gått i ett naffs tycker jag. Magen växer och jag älskar den. Just nu tror jag att jag kommer att sakna den sen, men det kanske ändras ganska snabbt :p? Det låter kanske tjatigt, men jag är så tacksam över att jag mår så bra som jag gör och jag hoppas att det får hålla sig hela vägen.

Inga kommentarer: