fredag 8 mars 2013

Hos barnmorskan

Känns som det var nyss som jag var där, men nu blir det ju bara tätare och tätare besök. Såg av en slump att min barnmorska inte var där idag, men jag fick träffa en annan och det gick ju det med.

hb: 116
blodsocker: 4,2
blodtryck: 100/70

Jag har slarvat lite med järntabletterna sen jag var sjuk, och järnvärdet togs ju förra veckan när jag skulle till Reumatologen så jag antog att det sjukit ännu mer sen dess, men idag var värdet samma som då jag var hos barnmorskan förra gången. Det hade iaf gått åt rätt håll men det blir skärpning med det. Det verkar heller inte som om att jag behöver göra någon glukosbelastning, då hon sa att om värdet var 9 brukar dom göra det. Har ju inte hört så värst gott om den drycken så jag är bara glad om jag slipper!!

Men det var ett kort men bra besök!!

Inga kommentarer: