söndag 31 mars 2013

besök



Lördagskvällen blev lite mer dramatisk än vad jag väntat mig. Jag skulle slicea potatis med en mojäng för att göra tunna klyftor när handen slant och jag skärde upp en bit vid handleden.
Blodet forsade rätt friskt och jag vågade knappt se efter så Andreas hjälpte mig och vi insåg att det var lika bra att bli omplåstrad på vårdcentralsakuten.

Det var tur nog inte så djupt att det behövdes sy, men man blev rejält tejpad, och det sved som tusan. 
Det känns lite bättre idag men jag ska låta handen vila så mycket som möjligt så att det får läka ifred.

Tack o lov att inte bebis var här för då hade man känt sig riktigt handikappad eftersom det stramar vid tejpen. Men men, det kunde ju ha varit värre, så man får försöka bita ihop.

Snart väntar vi besök av våra föräldrar och solen skiner. Så det blir nog en bättre dag idag :p

Inga kommentarer: