fredag 1 mars 2013

En lång dag

Jo men visst blev gårdagen en väldigt lång dag. Vi åkte hemifrån vid 10 för att åka upp på sjukhuset och lämna nya blodprover. Eftersom det alltid brukar vara mycket folk på Blodcentralen så kände jag att jag ville ha marginal utifall om vi skulle bli tvugna att vänta länge.

När det väl var klart gick vi och fikade och kollade in utbudet på sjukhusets bibliotek.
När kl sen blev 12 fick vi träffa barnmorskan och vi gick igenom de saker jag ville prata om. Det var ett givande besök och nu ska jag få göra lite saker för att själv försöka förbereda mig.

Vi hade 20 minuter kvar av samtalet när hon föreslog att vi kunde gå runt och kika på förlossningen så att miljön sen inte kommer vara skrämmande. Så vi fick se hur förlossningsrummet såg ut, var dom tar barn som behöver extra hjälp, fikarum och även att det fanns ett rum med stort badkar (som just då var upptaget). Sen åkte vi upp en våning och fick gå runt och kika på BB avdelningen.

I de nyrenoverade lokalerna är det nu tvåbäddsrum istället för 4 som det var tidigare, och det känns bra, men kanske möter man någon som man nyss lärt känna vilket kommer göra rums delandet lite lättare.

Vi kommer i alla fall gå dit en gång till och prata, och det känns bra.
När vi var klara där hade vi 1 timme och 15 min tills vi skulle träffa min läkare på reumaten så vi passade på att äta lunch och sätta oss och läsa en bok.
Jag har ju inte varit hos läkaren sen juli så hon var bra nyfiken på den växande magen. Så vi gick igenom provsvaren och jag berättade om halsontet/förkylningen/slemhostan som jag haft, och det gjorde henne lite lättad, för mest troligen beror de förhöjda levervärdena på det. Dagens provsvar visade på 2.07 (och det ska vara under 0.75), men jag ska ta nya prover om en månad och se hur det ser ut då..

Läkaren hade trott att jag kanske fått havandeskapsförgiftning eller något sådant så hon hade ordinerat att kolla upp sådana prover som de på förlossningen tar, men alla de proverna var perfekta. Så nu borde man kunna pusta ut och slappna av.

Efter 5 timmar på sjukhuset var det äntligen dags att åka iväg. vi var bortbjudna på pannkaksmiddag och sen var vi tvugna att handla hem lite saker så vi klev inte innanför dörren förrän efter kl 20.

Man var ju hyfsat trött och somnade väldigt snabbt. Man var en trött trött trött tjej helt enkelt!!

Inga kommentarer: