torsdag 26 februari 2009

Läkarbesök & barnkalas

Imorse ringde läkaren och sa att hon ännu inte fått provsvaren från i tisdags, så besöket kanske skulle flyttas fram. Men som tur var så ringde hon nån timme senare och jag fick då beskedet att provet inte visade på några maligna celler i lymfkörteln. Satt på bussen då jag fick samtalet, så det var en lättnandes suck.

Efter praktiken åkte jag dit men självklart fick jag vänta läänge innan det blev min tur. Hade tagit med mig ett block med frågor som vi skulle ställa till henne. När vi var klara gick vi och hämtade ut medicinerna. Fick med mig kortison och nån medicin för magen, som kan bli påverkad av kortisonet.
Så från och med imorgon ska jag äta 13 tabletter per dag och om 2 veckor blir det ca 15-16 st och sen allt eftersom ska det trappas ner. Nu kommer det att bli en lång period med ständiga läkarbesök och prover. Men man måste göra allt för att bli kvitt detta.

Kl 16 skulle vi på kalas hos grannen, då deras son fyller 3 år idag. Med 10 minuters marginal hann vi hem o fixa till oss.
Och där fick vi en massa fika. Grannens syster ska gifta sig till sommaren så vi följde med henne efteråt för att kika på en klänning. Butiken ska stängas så nu var det rätt tunt med klänningar, men hon hittade den hon ville ha. Lucky her!!

Klänningarna som fanns kvar var inte direkt i min smak, men denna var väl nära. Och man får väl drömma ;)


2 kommentarer:

Nygammalt sa...

Ja keep on dreaming... ;) Eller börja hinta till Andreas!

Nygammalt sa...

Bye bye Millan.
Vi höres, ha det så bra.
Förhoppningsvis blir det lite foton, ska ju leta reda på en elefant till L ;)