lördag 21 februari 2009

Städa bör man...


Idag är man ensam. Gubben jobbar och jag underhåller mig själv genom att städa. Ni vet "städa bör man, annars dör man"?!
I det här hemmet är det snarare "städa bör man, annars gör mamma det". Ska få besök imorgon av familjen, eller ja av mamma och pappa iaf.
Hoppas att systerdottern följer med för nu var det allt för länge sen jag såg henne sist.

Men för att komma till saken, så fort min mor kommer hit börjar hon att städa, trots att man gjort sitt bästa innan och städat det som man orkat. Minsta lilla fläck ser mamma och hon är igång.
Min pappa lägger sig i soffan o läser tidningen och somnar ganska snabbt.
Syrran läser mina tidningar och systerdottern klagar på att det inte finns några leksaker här. Ett typisk besök.

Har inte nämnt min andra syster, men hon bor så långt bort och jag har hört att hon inte gärna åker hit upp ;), för långt norrut eller nått sånt :p! Så hon kan inte åka hit bara sådär.

Går och väntar på att jag ska få pengar från FK. Mitt ärende skulle omprövas och för det behövdes ett nytt läkarintyg, och min läkare skrev för tunt så det tog hur lång tid som helst innan FK kunde göra ett beslut.
Har varit utan pengar nu i en månad, så snåltarmen har fått komma fram.

Men nu vet jag iaf att jag är beviljad och jag borde få pengarna retroaktivt snart.

Har någon sett erbjudandet från EXPERT?? Canvas 50x70 cm för halva priset,kanonpris, så till veckan ska vi slå till, men måste bara hitta rätt motiv först.
Måste kanske sätta igång nu, nu då jag är ensam och har datorn för mig själv länge.

2 kommentarer:

Nygammalt sa...

Jasså det säger du ;)
Lika bra att lägga ner städandet eftersom mamma dör om hon inte får städa mer...ha ha. Stämmer rätt bra in på de andra också. Visste inte ens att de skulle åka upp, man hänger med bra...
Have fun!

Nygammalt sa...

Just ja...måste säga till M om Experts erbjudande för han vill göra tavlor av dina naturbilder =)