onsdag 18 februari 2009

Ännu mer väntan...


Fick en akuttid till onkologen idag.
Först fick man rabbla upp en massa som kändes lite onödigt och efter det skulle hon känna och klämma.

Förra veckans undersökning visar att en lymfkörtel vid inflammationen har förstorats, men hon kunde inte känna det då hon klämde.
Så hon ringde till Röntgen men dom hade inte tid förrän på tisdag,och dom är välinformerade om att jag är nervös.
Lymfkörteln var 13x25 mm, och hon sa att normalt ska den vara kring 1 centimeter,men att det ändå inte kändes som något farligt. Att jag inte hade några andra abnormaliteter var också bra.

Men man måste undersöka detta, och det enda jag kan tänka på är leverbiopsin som gjordes 2005 och som ännu spökar i mitt huvud.
Lymfkörteln som dom ska ta cellprov på ligger vid vänster sida av halsen,det finns något fint namn på det men hur lätt är det att komma ihåg?

Annars så börjar Greys Anatomy ikväll, alltid nått att se fram emot :)!


2 kommentarer:

Nygammalt sa...

När får du veta svaret då?

Nygammalt sa...

Då håller vi tummarna för dig då!
Du har väl sett de fina kommentarerna som har skrivits ang. dina bilder hos mig? =)