fredag 1 februari 2013

Hortensia



För ett par dagar sedan köpte jag en ny blomma. Jag tyckte att denna blåa hortensia skulle göra sig riktigt fin här i vardagsrummet.
När det var dags att betala frågade jag hur den skulle skötas, och kassörskan förklarar då att den kräver mycket vatten, den ska inte stå i solen och inte heller vid ett element för då får man "springa hem på lunchen och vattna".

Så det runda bordet utan varken direkt solljus (än iaf) eller vid ett element skulle ju bli jättebra.
Jag vattnar den en gång, testar vad som ska vara på bordet (bilderna ovan) och fortsätter dagen.

Dagen därpå hade den helt plötsligt sloknat och var snustorr (den som fått rejält med vatten), så det var bara att försöka rädda den med att vattna mera.
Denna blomma är helt klart den mest krävande blomma vi har haft här hemma och jag tvivlar starkt på att den kommer överleva till maj :p

Men den är ju fin iaf :) (och jag vattnar på som en galning)

Inga kommentarer: