fredag 15 februari 2013

Bara att härda ut.

Jag blir tokig och orkar inte ha det såhär, men eftersom det inte verkar vara halsfluss (har ju ingen feber) så är det nån av de 3 influensorna som går just nu. Hon på Vårdcentralen tyckte att jag gjorde allting rätt (finns ju inget att göra medicinskt). Så jag får fortsätta dricka te med honung, varmt vatten med citron och ingefära, alvedon, nässpray, halstabletter, folacin, varma soppor och vila.

Jag var tvungen att sova halvsittandes då halsbrännan kom på besök, och näsan var mer igentäppt än en övergiven skorsten. Andreas hade varit vaken länge för att se till att jag kom till ro.

Vid 06.00 vaknade jag, öronen värkte, halsen likaså, kunde knappt andas och ett tjockt slem skulle bara ut. Efter många om och men under morgonkvisten fick jag tillslut sova till 10.30 och nu är jag så less att jag vill sova och vakna när allt är över.

Jag vill INTE mera :(

Inga kommentarer: