torsdag 21 februari 2013

ett extra chassi


Jag har alltid tyckt om Teutonia Spirit S3 , då jag tycker att den är snygg men framför allt väldigt smidig. Men när man tänker efter våra behov, dvs vi har ingen bil och åker buss ofta, så känner jag att en 3 hjuling inte är så jättestabil att dra in och ur och även att åka med en buss. 

Så när jag letade efter vagn och hittade Nitron så kändes det rätt, den har två små hjul, lika smidig att köra med, och väger 11 kilo (en ganska lätt vagn).

Men så bor vi ju i Sverige, och Norrland framför allt. Där snön vräker ner och två små hjul inte alltid är det ultimata. Så jag hörde mig för på en Facebook loppis och fick napp på ett begagnat City Cross chassi.

Så nu står ett extrachassi hos oss och väntar på att få användas nästa vinter. Är så glad att man slipper kompromissa. Det är ju bara att välja chassit efter väglag. Och billigt kom jag undan också :)

Inga kommentarer: