torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtans dag





Mitt i sjuk-ruset så höll jag faktiskt på att glömma bort denna dag. Var så säker på att det skulle vara på fredag. Men pga att jag är sjuk så blir det inte mycket till firande. Jag känner mig som 7 svåra år så att få bli överraskad av dessa blommor gjorde dagen lite lättare.

Många buketter var redan färdiggjorda men Andreas ville skapa sin egen, och jag tycker att han lyckades alldeles utmärkt :-) Man känner sig lite som Maria Montazami gjorde när hon försökte hitta den rätt platsen för sin nya filt, sin nya lampa etc, när man går runt för att se var den ska passa bäst :p

Ikväll ska Andreas iväg. En kompis som inte längre bor här är i stan tills imorrn. Jag kan ju inte följa med av förklarliga skäl men jag tycker definitivt att Andreas ska passa på. 

Annars då? Jag testar allt för att bli frisk: Alvedon, nässpray, halstabletter, bafucin, te med honung, varma soppor, men jag känner mig bara pigg korta stunder och när det slutar verka är man tillbaka på noll. Rösten är nästan borta (orkar knappt få fram ett ljud) så jag försöker att prata så lite som möjligt (kul för Andreas ;-)).

Men bäst idag var när jag lyfte upp linnet och såg en rejäl alienmage och det rördes på för fullt och när han la sin hand på min mage fick vi gensvar. Tack älskade bebbe :)!

Inga kommentarer: