tisdag 20 november 2012

Som sju svåra år

Min lediga dag igår blev en jobbdag, men först var vi hos barnmorskan. Sen iväg på ett par ärenden för att sen åka och jobba. När jag kom hem var jag så illamående att jag spydde upp allt som jag åt under kvällen, och huvudvärken tog ett hårt grepp.

Vaknade imorse och mådde likadant. Jag både ser ut och känner mig som sju svåra år.

Tänte lägga mig i soffan igen och försöka sova lite.Det verkar vara det enda sättet att få behålla maten på.Morgonen började jag med att spy, så man har inte fått i sig så mycket ätbart.

Tarmarna är svullna och magen är stor (pga det), barnmorskan sa att det som tar 7 timmar för tarmen i vanliga fall, tar nu 24 timmar för en gravid eftersom tarmarna jobbar långsammare. Sen ska ju tarmarna flytta sig för att göra plats åt livmodern.

 Men illamående, förkyld, huvudvärk och tröga tarmar, det spolar jag gärna fram så man kan få börja njuta någongång!!

2 kommentarer:

Ida sa...

Usch då! Det måste väl vara det mest negativa med en graviditet!? Hoppas det snart blir bättre!

Camilla sa...

Ida: just nu är det ingen dans på rosor, men alla är olika, så alla får som tur är olika upplevelser, även fast man önskar att man själv var en av dem som inte blir påverkad :p