torsdag 15 november 2012

Illamående

Under de senaste 6 veckorna har illamåendet gått från varannan dag med illamående på morgonen till att vara illamående varje morgon och eskalerat till att vara illamående i princip på dygnets alla vakna timmar. Det blev så illa att jag fick åksjuketabletter utskrivna, men som jag ändå försöker ta med måtta. Jag höll mig från att spy till v 7 och nu finns det inget stopp,känns det som.

Jag klarar inte av avgaser, cigarettrök/-doft, parfym, matos, kylskåpsdoft, toadoft....Ja bara jag är illamående så klarar jag knappt av nånting, och har varit liggandes bra många dagar. I vissa fall har jag inte ens kunna behålla nånting under den dagen och det tär på krafterna.

På måndag ska vi till barnmorskan så det ska bli intressant att se vad den vågen vill visa. Även fast man förlorat något kilo, så kommer det att snabbt hitta sin väg tillbaka.
Maten har jag blivit oerhört kräsen med, och planerar mat utefter hur spyvänligt det är.

Andreas har fått dra ett stort lass den senaste tiden, men han känner att det är hans sätt att bidra, eftersom det inte är mycket som han kan göra. Men han är bäst min gubbe, och snart kommer jag förhoppningsvis att må bättre :)

2 kommentarer:

kattis sa...

Grattis Camilla o Andereas!! Jag förstår dig precis.. med agnes mådde jag ju illa fram till v.33 och spydde o höll på hela tiden... blev ju sjukskriven till slut då ja inte kunde behålla något... gick ner 11 kilo... dock så hade ja ju många att ta av så de gjorde inget för min egen del :P o agnes mådde ju bra där inne...

det går ju över, men när man e mitt i de så känns de nattsvart... kämpa på :)

kall mat e enklare att äta, bubbelvatten så man få rapa brukade ja dricka lite av... o sen en kall handduk på pannan...

lycka till :)

Camilla sa...

Hej Kattis :), kul att höra från dig :) Ja du hade riktigt otur, och jag skulle nog inte palla att må så dåligt så länge. En kall handuk brukar jag ha :p Hoppas allt är bra med dig och Agnes :)