måndag 26 november 2012

Fest

I lördags hade vi Andreas fd jobbarkompisar med flickvänner här. Att ha besök känns bättre än att åka bort, för här hemma kan jag ju spy bäst jag vill...Men kvällen gick jättebra och vi hade det jättetrevligt. Insåg på slutet att jag inte ens tagit ett enda kort, men så är det ibland :p

Söndagen var tvärtemot, jag mådde jättedåligt, och jag fick kämpa emot illamåendet som dök upp mellan jämna mellanrum, men på kvällen kunde jag inte hålla emot längre och spydde.

Denna dag var inget undantag. Vaknade kl 07 av illamående och gick upp och spydde, samma sak kl 11, och då hade jag inte ens ätit frukost ännu.

Jag är så sjukt less på att inte kunna njuta, varje dag måste planeras med frukostintag och illamåendetabletter. Jag måste hålla mig från att spy i minst 2 timmar efter medicinintag vid frukosten, så det har tagits upp i kroppen. Spyr jag innan det måste jag ta om tabletterna.

Jag var hur säker som helst att illamåendet skulle vara borta till december och att det skulle ha varit bra länge tills dess, men nu vette f-n, jag lär fortfarande vara illamående vid nyår (när jag är i v 19), det känns helt enkelt som om att det inte finns ett stopp!

Vikten då? Just nu verkar det vara - 3 kilo, men det struntar jag i. Jag vill gärna ha aptiten tillbaka, men visst, mer än  +10 kilo lär ju heller inte vara så roligt.
Detta blev visst ett klagoinlägg, men att vara inne på den 8e veckan av att spy, det tär lite på krafterna, och det är något jag måste samla mycket på då det blir en lång jobbvecka!

Hoppas allt är bra med er iaf :)

Inga kommentarer: