onsdag 21 november 2012

Graviditeten - Vecka för vecka

När jag plussade började jag att skriva ner allt jag upplevde. Mest för att minnas hur veckorna varit, och utan det hade tidigare veckorna redan varit bortglömda.

V. 4

Har svag mensvärk några dagar före väntad mens, något jag aldrig brukar ha. Får även metallsmak i munnen en dag. Använder ett digitalt graviditetstest med veckoindikator. Trots vissa symtom tror jag ändå inte att jag är gravid, men får min livs överraskning. Berättar för A som både skrattar och gråter omvartannat.

V.5

Känner mig som vanligt, och "klagar" på att jag inte har några symtom. Andreas retar mig för det.


V. 6

Nu kom illamåendet, som visar sig varannan dag på morgonen. Nu fick jag som jag "ville".


V.7

Får göra ett UL på spec mödra. Embrytot som är i v 5 är bara 8,1 mm lång och har 155 hjärtslag/min. Man kan bara se en klump med hjärtrytm så vi kan inte få en bild. Den här veckan spydde jag för första gången. Illamåendet är värst på mornarna.

1 kommentar:

elin sa...

Åh jag blir helt tårögd :') Så himla mysigt! Och som jag måste få bebisfota i juni när jag flyttar till umeå igen!! :D

KRAMAR