tisdag 5 oktober 2010

sjukhusbesök

Var en sväng på sjukhuset idag. Hade bokat ett besök hos avdelningens kurator som hjälpte mig med lite papper. Andreas följde med (som vanligt) och han fick ett nytt smeknamn av henne. Så nu kan man kalla honom för "Klippan" för att han tar hand om mig så bra :p
Fick även veta att det nu finns en till tjej med samma sjukdom som jag som behandlas på sjukhuset. För henne har det hela gått mycket snabbt, och tydligen har väl jag lite med den saken att göra. Eftersom Remicaden fungerat så bra för mig fick hon snabbt börja med den behandlingen också. Har iaf lämnat ut hemsidan för TA och mitt nummer utifall hon skulle vilja höra av sig.
Av egen erfarenhet är det skönt att få prata med någon som hunnit lite längre med sin resa, dvs med behandling och allt som det hör ihop med.
Nu ska jag hoppa i badet men först ska vi rengöra ringarna. Känns som om att det är på tiden att man gör det!

4 kommentarer:

Anna sa...

Va roligt, eller roligt är väl kanske inte rätt ord men ja du förstår, att det finns en tjej till här som har samma sjukdom som dig! Hoppas hon hör av sig :)

Camilla sa...

Anna: jag förstår vad du menar :p Ja man får hoppas det, man kanske har lite kloka råd att ge om inte annat :p

Anonym sa...

Krya på dig nu, jag håller tummarna att det ska gå lika bra för dig som det går för den andra tjejen.

Camilla sa...

Tack Skruttplutt :)