tisdag 12 oktober 2010

då var det dags igen






Är det bara jag, eller är det fler som är frustrerade hur svårt det är att klä sig? Och då menar jag pga väderleken. Hösten har ju varit här ett tag, men nu har kylan kommit och värre blir det.
Häromdagen då vi var på en promenad var det + 6 c grader men det blåstye så mycket att vi trodde att vi skulle få köldskador.

Idag var det minst lika fint väder när man kikade ut genom fönstret, men denna gång visade termometern på endast + 2,6c grader, så självklart klär man ju på sig. Vantar. Check. Mössa. check. Och såklart höst/vinter jackan som jag hämtade från förrådet häromdagen.

Men naturligtvis lurades man av vädret igen. Det var inte så kallt, och när jag väl var på stan började jag ångra valet av kläder. Men lite försent. Handlade för övrigt medicin (och det är ju på listan över livsnödvändiga inköp), för att sen åka hem igen.

Väl på busshållplatsen på Vasaplan står det en kille framför mig, med shorts på sig. Det kan säkert fungera en oktoberdag nån annanstans i världen, men här, speciellt i norra Sverige, känns det sådär!
Men jag kunde iaf klä av mig!!

Inga kommentarer: