måndag 21 december 2009

sjukhusbesök

Upp tidigt för att åka till sjukhuset. Fick träffa läkaren en sväng, men då jag fortfarande har hosta, och det hörs på rösten så beslutades det att behandlingen skjuts upp till efter nyår. Man vill helt enkelt inte riskera att jag blir liggandes, då immunförsvaret är så pass nedsatt.
Syrran är rolig hon, för nån dag sen pratade vi på webcam och då kraxade jag rätt bra, Hon nämner då att hon också haft hosta under helgen som varit. Själv är jag inne på dag 11 med hosta och det börjar bli rätt tröttsamt. Läkaren såg att jag var lite röd i halsen och skrev ut Mollipect på en gång(vidrig hostmedicin). Då allt blir så långdraget kan man ju se att cellgifterna gör sitt jobb!
Under natten har det snöat bra, så pass att man har snö långt upp på skorna när man går, nu då vi kom hem ser vi att traktorn varit i området,men självklart struntade han i att ta där vi bor (vi bor i en hörnlägenhet), så vi fick skotta själv (det var fint hos de andra). Vi har ringt och klagat, så förhoppningsvis skärper dom sig. Det ingår ju i hyran att få det skottat!
Nu har jag nästan 3 veckor på mig att bli frisk och läkare hoppades att jag ska slippa uppsöka hjälp i hemstaden så nu får man hålla tummarna att det bara blir bättre!

Inga kommentarer: