söndag 9 december 2012

Barnvagn



 
Efter jobbet mötte Andreas upp mig, så vi kunde kika på vagnar. Jag är till 99,9% säker att det ska bli en Emmaljunga Nitro city, dock inte den färgen på bilden.
Jag ser ju den varje dag, men för Andreas var det första gången som han såg den live och fick testköra, och han blev lika entusiastisk som jag.
 
Det är små svängbara hjul och är jättesmidig att köra, men så kommer ju vintern. Man kan låsa framhjulen alt köpa vinterhjul (nytt för denna vagn), eller som vi funderar på, att köpa ett begagnat EL City Cross chassi, som har 4 stora hjul, som man kan ha när det snöar som mest.
 
Citykorg ska vi ha, och färgen ska jag få bestämma säger Andreas. Det blir nog en med svart tyg (bästa andrahandsmarknad på den).
Det är så sjukt mycket man måste köpa till. Regnskydd, myggnät (till liggkorgen), fotsack, skötväska, åkpåse. Sen om man tycker att det är bra med en mugghållare är ju en annan femma, eller varför inte en handtagsvärmare/muff för kalla vintrar.
 
Om allt är som det ska vi RUL beställer vi vagnen i mitten på januari. Spännande :)
 
 

Inga kommentarer: