torsdag 6 december 2012

28 dagar



Om 28 dagar är det dags för Rutin Ultraljudet (RUL). Vi har väntat på det sen vi fick tiden på inskrivningen den 15 oktober, och nu kan vi faktiskt börja räkna ner dagarna. Det är tur att man kommer jobba mycket, julen ska passera och likaså nyår, så man har saker att se fram emot före, som kommer göra att dessa dagar snart blir färre.

Vi har även planer på att ta reda på könet, om Räkan vill visa sig, vill säga. Jag har tvekat mycket på det, men efter denna långa period med illamåendet så är jag bra nyfiken på vem det är som gör så här mot mig ;-)! Det är ju inte alltid som man har tur att kunna få se könet, så vi håller tummarna, annars får vi snällt vänta och se.

Jag tror att det är en flicka i magen medan Andreas tror på pojke. Och vi är båda nyfikna på att se vem av oss som har rätt :)

Det där med smeknamn, första ultraljudet var den lill* bara en cellklump så vi kallade den för  lilla cellklumpen, sen blev det bara Räkan, och när jag mår illa säger Andreas Kräkan :p Min mamma säger Lillstrumpan och min pappa Karl Jan (efter svärfar och han själv), antar att kärt barn har många namn :)

Inga kommentarer: