tisdag 30 april 2013

På sjukhuset

Jag var och tog blodprov igår för läkarbesöket. Jag visste att det inte skulle visa bra på värdena eftersom jag har mått som jag gjort. Jag sa till Andreas att de lär säkert ringa imorgon "dvs idag", och visst gjorde dom det. Läkaren ringde för att höra hur jag mådde, och jag berättade hur den senaste veckan ha varit.

Sänkan låg på 74 och snabbsänkan låg på 40 nånting och levervärdena hade återigen stigit. Så nu började hon fundera. Jag berättade att jag känt mig förkyld, men att det inte riktigt velat bryta ut och att jag haft lite feberkänningar men de var så låga, men ändå hade jag frossa till och från och svettas.

Så efter lunch var jag tvungen att åka upp för att ta lite fler virusprover och tops-upp- i bihåle-prov. Andreas jobbade ju naturligtvis idag, men han kunde smita ifrån, så han var mitt moraliska stöd. Har gjort det en gång tidigare och då var det "först kändes det ingenting- sen ilade det-sen kittlades det för att sen ila igen". Denna gång var det "först kändes det ingenting- sen ilade det hela tiden tills det var över", tyckte det tog minst en minut för att topsa bihålan och trots att jag försökte andas igenom det hela så kunde jag inte låta bli att spänna mig för den lilla smärtan som kom.

Nåväl, nu är det gjort. Och svaret får jag om några dagar. Läkaren vill veta om det är en virusinfektion (då är det bara att vila), om det skulle krävas antibiotika (då ska det sättas in snarast) eller om sjukdomen helt enkelt blossat upp igen. Jag hoppas och tror på virusinfektionen.

Och hur jag mår, ja jag mår väl så som man gör med en sänka på 74. Men jag står på benen iaf!!

Inga kommentarer: