måndag 29 april 2013

Hos barnmorskan

Imorse var vi hos barnmorskan.Och allt var som det bör. Jag har gått upp 0.5 kilo på 2 veckor, hb låg på 117, SF måttet ligger på medellinjen och bebis ligger fortfarande i säte. Att få lyssna på hjärtat är verkligen den ljuvaste av ljuvaste melodi. Allt annat kvittar bara man får höra dem.

När det var klart åkte vi upp på sjukhuset för jag skulle ta blodprover inför läkarbesöket till veckan, och om en vecka är det dags för TUL, då vi får domen om sätesläget. Ett mirakel måste ske för att den ska vända sig så jag är inställd på att få göra vändningsförsök, och det kanske redan nästa vecka.

Jag vill ju så gärna ha ett val i hur jag vill föda, men det får jag ta då beroende på urgången av vändningen. Vi har tänkt många gånger på att vi ska skriva ner en förlossningsplan men det känns ju inte aktuellt förrän vi vet hur det blir. Men jag ska nog ta och börja packa BB väskan, eller ja tips från coachen, VI tillsammans ska packa den, då det är minst lika viktigt att Andreas vet var allt ska vara.


Nu ska vi ha lite måndagsmys. Andreas jobbar ju imorgon så det blir inget valborgsfirande för oss. Men för mig gör det inte så mycket att jag får spendera den i soffan, då jag inte mått så bra. Lika bra att man tar det lugnt.
Ha en fin måndag!!

Inga kommentarer: