lördag 21 januari 2012

zombie

Vi hade som sagt besök igår, som aldrig vill gå hem när dom är här. Visst, jag hade kunnat gå och lägga mig, men det är lite svårt att somna när man hör vuxna karlar som inte vet hur man pratar med små bokstäver när spriten åkt ner i strupen. Så jag höll mig vaken och var förvånandsvärt pigg. Vi kom i säng 04.30, vaknade kl 09 av att någon i byggnaden vred på vattenkranen (?!), och sen small det i en bildörr utanför sovrumsfönstret. Som tur var kunde jag somna om, och fick 7 timmars sömn, jag som annars behöver 9 timmar.

Ett tag efter att vi vaknat till liv åkte vi till vårt gamla område och hälsade på As gamla jobbarkompis med fru och barn. Det var jättetrevligt, men det känns förbannat skönt att man faktiskt inte ska göra ett jota ikväll.


Man borde kanske ta på sig mysbyxorna så man går all-in i zombielandet.

Inga kommentarer: