fredag 16 september 2011

Dagens I landsproblem

I vår tvättstuga har vi två tvättmaskiner, en torktumlare och ett torkskåp, vilket innebär att man kan tvätta undan rätt snabbt. Trodde jag, tills för förra gången jag tvättade. En 40 snabb tvätt tar ca 40-45 minuter(har ju tvättat ett x antal gånger sen vi flyttade hit så man kan ju tvättprogrammet) och på varje tvättpass får man 5 timmar, så man hinner ju en del.

Men i alla fall, förra gången skulle jag tvätta ett gäng "40 graders" tvättar, som alltså skulle gå snabbt, men för varje gång jag gick ner till tvättstugan i tron att det var klart snurrade det på. Den tvätten tog 2 timmar och 10 minuter, lite skillnad från vanliga 40 minuter?!!

Trodde först att jag kanske räknat fel på när jag la i tvätten, men vet med säkerhet att så inte var fallet. Idag skulle jag tvätta jobbtröjjan och lite träningskläder, och denna gång varade det i 2 timmar. Så på måndag måste jag ringa och klaga och förhoppningsvis hittar dom något fel så det inte bara ska vara så, för så ska det inte vara!!

Inga kommentarer: