fredag 2 september 2011

Bridezilla light

Tack vare att syrrans karl hjälpt oss att installera Publisher fick jag inspiration att googla runt efter Festhäfte-material. Och inspiration i massor finns det på nätet. På en kväll fick jag ihop festhäftet (med reservation för vissa sidor som inte kommer kunna fyllas i förrän de sista veckorna). Men att ha gjort så mycket redan har lyft en sten från bröstet.

Man är ju hyffsat rookie, och man är helt clueless, då man inte gjort något sådant tidigare och man har bara sig själv att få hjälp av (förutom en massa blivande brudar som finns på diverse forum)...Men igår när jag skulle förhandsgranska materialet fick jag näst intill ett psykbryt.

Jag har klippt ut ett mini häfte och skrivit i vad alla sidor ska innehålla och numrerat varje sida och följt den till punkt och pricka, men förhandsgranskningen visade att datorn inte fattar ett skit och allt såg bara skit ut. Jag har ju slitit och gjort allt rätt, men datorn håller inte med och förstår inte det där med att det ska vara text på båda sidorna.
Tur att man har sambon som fick förklara att jag har gjort allt rätt. Men det återstår att se.

Vill ju testskriva ut sidorna NU helst, så att jag kan slappna av. Annars kan det hända att man lägger ner skiten (och då har det ju gått riktigt långt).

Så fort vi fått sett det preliminära resultatet kan jag andas ut, och börja tänka på allt annat istället!!

Inga kommentarer: