fredag 14 maj 2010

kommer sommaren snart?

För några dagar sen skulle jag ställa in inspelning på videon, jag trycker och trycker men ingenting fungerar. På videokanalen finns plötsligt tv400, en kanal som inte ska finnas med i utbudet (vad vi vet).
Vi ringde då de ansvariga men fick ingen vidare hjälp. Andreas försökte med allt. Letade efter nya kanalplatser men ingenting fungerade. Så dagen efter ringde vi igen och den här gången ville dom hjälpa.
Så imorse kom det en gubbe som fixade problemet, så nu har vi både fått 2 nya kanaler och en fungerande video.
Imorse vaknade jag upp med en täppt näsa, tjock hals och tungt huvud. Hade helst velat ligga kvar i sängen hela dagen, men då jag var tvungen att åka in på stan så fick jag lov att kliva upp. Medicin inhandlades. Det märks att man köper mycket sådant då man nu fick köpa medicin för 20 kronor och den medicinen räcker i ett halvår.
Det var en mardrömsresa in, då bussen var försenad, det var varmt ute men det var ännu värre inne i bussen, och pga att bussen var försenad var det mycket folk som skulle på vilket försenade bussen ännu mer.
Samma sak på hemvägen, och nu var jag redigt less och ville bara hem. Väl hemma gjorde vi glass på LCHF vis, men som jag ännu inte har smakat på. Jag var så trött så Andreas fick hjälpa mig med det, men vad gör det då det gick så mycket snabbare.
20 grader och sol har det varit här idag, från en dag till en annan blev det sommarvärme, och nu har det åskat en massa under kvällen. Men det vore inte helt fel om det blev samma fina väder imorgon, förhoppningsvis mår man lite bättre då!

Inga kommentarer: