måndag 24 maj 2010

jeaulus much?

De senaste dagarna har jag gått och tänkt på att man kanske borde göra något åt gräset som bara växte sig högre och högre. Idag slog jag slag i saken och tog fram gårdens gemensamma handgräsklippare (visst kallas det så?) (och ser ni förresten snöhögen längst bort i bild? där fraktade traktorerna all snö i vintras och det lär dröjja innan det försvinner)

Andreas blev lite avundsjuk på att jag gjorde det, för det såg så roligt ut,haha. Så han fick hjälpa till, eftersom han så gärna ville det. Bra för honom att röra knät också. Man är rätt glad att man inte har en stor tomt att ta hand om, då hade han säkert inte blivit lika road.
Det lönade sig för min del att även gubben rensade i sin garderob, för helt plötsligt dök det upp lite kläder som jag letat efter de senaste månaderna. Undrar hur de kunde ha hamnat där?
Sakerna och kläderna är iaf bortforslade, så nu känns det genast lite bättre.
Musen till datorn slutade fungera idag, och jag avskyr att styra musfunktionen på plattan, så imorgon åker vi in och köper en ny. Snacka om i-lands problem!

Inga kommentarer: