fredag 15 januari 2010

the search continues...

Varje morgon loggar jag in på Bostadens hemsida för att kolla vilka bostäder som erbjuds för dagen. För någon dag sen hittade jag en 3a som låg närmare stan än var vi bor nu.
"perfekt",tänkte jag. Så jag lade till mig som intresserad och tänkte inte mer på det. Någon dag senare loggar jag in på mejlen och ser då att jag har fått ett erbjudande.
"Du står som nr 1 i listan", ojoj. Spännande. Så när kvällen kom ringde vi till personen i mejlet och vi bestämde att vi skulle få se lägenheten ikväll.
Innan vi åkte iväg hade jag memorerat planlösningen, men redan då var jag tveksam till hur vardagsrummet skulle se ut.
Vår lägenhet har varit vårt hem i 4 år, och vi älskar den. Men det enda problemet är att det inte är en 3a. Den börjar helt enkelt att bli lite för liten för oss. Så för att vi ska flytta måste "wow" känslan infinna sig, och nu när vi klivit in i hissen, kände jag direkt att det här kan bli problem.
Hissen var liten, och hu skulle vi kunna frakta upp alla våra möbler? Och mina farhågor besannades när vi steg in i vardagsrummet. Svårmöblerat. Lite sunkigt. Och solen nådde inte till dem. Så vi tackar nej, men sökandet fortsätter. Tror nästan att grannarna tyckte det var bra att vi inte ska flytta på ett tag ;)!
Och vi skulle sakna dem alldeles för mycket också. Jag hade helst velat stoppa dem i fickan den dagen vi lämnar området och ta dem med oss.

Inga kommentarer: