torsdag 21 januari 2010

behandling nr 2

Idag var det alltså dags för ännu en omgång rävgift som det kallas på avdelningen. 2 stick blev det innan sköterskan träffade rätt och 2 timmar senare hade det sista av droppet kommit in i kroppen. Den här gången låg blodtrycket på 91/68, lite väl lågt tycker jag med tanke på att förra gången låg på 99/72.
Men jag mår bra och det är huvudsaken. Fick frågan hur det hade varit de senaste 2 veckorna och ska jag vara ärlig så känner jag ingen skillnad mer än att man kan se att sänkan gått från 10 till 5.
Mötte läkaren i korridoren som ville att jag ska börja med "operation:kortisonnedtrappning". Ligger på 2½ tabl/dag just nu, men nästa vecka ska det bli 2 st. Och om ett par veckor till ska kortisonet bort. Så kanske, kanske, har svullnaden i kroppen gått tillbaka till sommaren.
Man får verkligen hoppas på det!

Inga kommentarer: