torsdag 23 augusti 2012

Rensning av kläder


På tal om kläder...Eftersom några plagg kom "in" fick några plagg åka ut. Och idag var en sån där dag då man orkade ta tag i garderobsrensningen som jag försöker göra ca 2 ggr/år. Kläderna på sängen var bara en liten del som jag sorterade.

Jag lade kläder jag visste att jag ville behålla i en hög, och de jag var osäkra på lades i en annan hög. Sen provade jag alla kläder i hög nr 2 och sållade bort de jag inte längre vill ha (vilket till slut blev ganska många). Det var himla smidigt och det gick faktiskt undan. Byxorna gick jag också igenom och 3 par ska skänkas bort.

 Men nu ligger de kläder jag tänker fortsätta att använda i garderoben och två stora påsar är fyllda med kläder som jag tänker skänka bort.

Andreas kläder gick jag också igenom, så nu är det fint i hans garderob, men självklart ska han få sålla bort och välja ut de han vill slänga och spara.

Undrar vilket projekt man ska ta sig an härnäst?

4 kommentarer:

Anna sa...

Jag kanske kan få ärva, jag behöver nya kläder haha ;) Fast du är iofs smalare än mig så!

Det är skönt att rensa, jag håller också på och rensar barnkläder och mina egna! Kaos överallt! :P

Camilla sa...

Anna: hehe, mest 36/38 och några enstaka 36or som jag tror har krymt :p ja det såg inte klokt ut här hemma med kläder överallt men tillslut så blev det ordning igen :p

Anna sa...

Ok :) Ja haha visst har kläderna en konstig förmåga att krympa där dom ligger ;) vad är det för typ av kläder?

ja och det är skönt när det är gjort!

Camilla sa...

Det är mestadels vanliga tröjjor. Kläder som jag inte använt på ett tag som jag vet att de fortfarande inte kommer att användas.