söndag 5 augusti 2012

Möhippa






Igår fick jag då alltså min möhippa. Jag höll på att fixa iordning mig efter frukosten när det ringde på dörren. Det var en granne till mamma och pappa iklädd full motorcykelmundering.
Han räckte över en lapp där det stod vad jag skulle packa, och sen skulle han skjutsa mig.
Vi åkte en sväng tills vi sen kom fram till badhuset, där tjejerna väntade. Vi skulle in på relaxen och mysa. Jag fick ta på mig tiaran och skulle även ha på mig den under badet. Det var många nyfikna blickar, både från vuxna och barn.

När vi sen skulle bege oss fick jag knyta en scarf runt ansiktet för att inte se var vi var påväg. Slutdestinationen blev hem till mamma och pappa, där tjejerna väntade. Lite fördrinkar och snittar fick vi på altanen, dessvärre började det regna så vi gick in i den inglasade altanen där det var uppdukat för mat.

Lite lekar och frågetävling blandades med mat,efterrätt och prat. Sen skulle mina systrar göra mig iordning inför kvällen och resultatet ser ni ju ovan.
Vi hamnade på Olearys, där även A fanns, då han hade sin svensexa.

Mysigt att få krama om honom när vi inte hade träffats på ett par dagar. Nu är det 6 dagar kvar och nervositeten blir bara värre och värre :p

4 kommentarer:

Anna sa...

Så roligt med möhippa! :)
Tänk hihi snart är det daaaaags!! :D

Camilla sa...

Anna: ja det var hur trevligt som helst :) man hade inget att vara orolig för hehe :) denna vecka kommer bli grymt stressig men nästa vecka får man pusta ut hehe

Ida sa...

Åh va kul å spännande att det snart är dags för bröllop! :D

Camilla sa...

Ida: är sjukt taggad men samtidigt nervös. Det mesta har man koll på som tur är. Måste bara försöka slappna av så man kan njuta till fullo på dagen D då vi inte ska behöva göra nånting,utan få allt serverat :p