lördag 15 oktober 2011

Bridezillas


bild: Google

Då det inte är något bra på tvn idag (enligt mig) underhåller jag mig genom att se på Bridezillas medan Andreas ser på en krigsfilm. Man kan nästan tro att Bridezillas är i den genren också med tanke på hur dom beter sig. Varje brud är med i två avsnitt och man får följa deras väg till altaret. Söker man på ordet Bridezilla står det;

"
A bridezilla (a neologistic portmanteau of bride and Godzilla) is a difficult, unpleasant, perfectionist bride".

Men den säsongen jag nu ser är det det gånger en miljon. En brud är så elak och svär och rapar efter vartannat ord. Dom hade 100 gäster som tackat ja, men 40 gäster dök helt enkelt inte upp. I wonder why?Den här tjejen kändes rätt psycho och beter sig rent ut sagt vidrigt även utan att ha ett bröllop att planera.

En annan kvinna skulle utesluta gästerna från bröllopet om dom inte tilltalade henne på rätt sätt. En tredje brud började kasta "cakesamples" påden blivande makens bästa vän när dom var där för att provsmaka bröllopstårtan och lämnade butiken full med mosade tårtbitar på både golv och vägg.

Samma brud skulle ha 20 kompisar på sin möhippa men nästan ingen kom, för att dom ledsnat på hennes beteende och tilläggas bör att hon även tappade sin förlovningsring, låter som karma,biaaatch? Nog för att det är stressigt att planera ett bröllop, mycket ska klaffa och många ska bli nöjda, men att förvandlas till vidriga personer inför den dag som ska vara den lyckligaste i ens liv känns lite too much, och tur är väl det att man kan lära sig av dem, för man sitter här och nästan vrider sig av skam för hur dom behandlar sina nära!

2 kommentarer:

Peter sa...

Det finns ju folk till allt... :) Kul att se hur folk kan bli när det kommer till att planera sina bröllop.

Camilla sa...

Peter: haha ja, känner mig rätt lugn och vet med mig att jag aldrig kommer bli "så där" :)