fredag 12 augusti 2011

Planering

Såhär långt har vi kommit med vår planering;

[X] Bokat kyrkan

[X] Bokat festlokal

[X] Planerat gästlistan

[X] Färgtema vald

[X] Ringen är uttittad

[X] Solist i kyrkan fixad

[/] Toastmaster tillfrågad men väntar på ett definitivt svar

[X ] Buffé är bestämd och en bekant är tillfrågad att hjälpa oss med maten

[X] smink & hår hjälper mina systrar med

Vi valde mellan två kyrkor, för mig spelade det ingen roll men några tyckte att vi skulle välja "min" kyrka och då fick det bli så. Festlokalen blir i min gamla skolas matsal, man får mycket yta för lite pengar. Gästlistan var lite knepigare, det är så många man _kan_ bjuda, men det är inte många man har råd med att bjuda, så vi har kommit ner till 56 personer. Vi kan tyvärr inte bjuda alla, skulle vi det så skulle vi inte ha råd att gifta oss på mycket länge, och så länge vill vi inte vänta helt enkelt.

Färgtemat var väldigt enkelt, vitt rosa & grönt. Härliga färger som funkar bra tillsammans!! Ringen hittade jag redan när jag letade efter förlovningsringen, och har den som favorit fortfarande. Den kommer dock vara bland de dyraste posterna men den ska ju sitta på fingret i många år framöver.

Den självklara för mig att sjunga på bröllopet var min kusin A, och hon tackade gladeligen ja till det, och det är vi väldigt tacksamma över. De som kommer att få lyssna på henne kommer inte att bli besviken!! Vem vi ville ha som toastmaster var även det en självklarhet för oss. Nu hoppas vi bara att han vill, för han är helt enkelt bäst med att ta täten och handskas med stora folkgrupper. Och sen till sist var det självklara valet av hjälpen med maten min gamla dagmamma, som även hon är bjuden.

Hår & smink gör mina systrar och dom är som klippt och skurna för den uppgiften. Herregud vad vi har duktiga släktingar & vänner. Snacka om att vi har tur!!

4 kommentarer:

Nygammalt sa...

Ja vilken tur du har! ;) Men nej, jag har inte blivit tillfrågad att vara toastmaster :P

Camilla sa...

Nygammalt: Skulle du vilja vara det då :p?? Kanske kan dela dwen uppgiften med As bror??

Anonym sa...

Vilken underbar glädjande och fin läsning jag hittade här i dag :-). Va himla roligt(lite rörande vackert också) att ni ska gifta er efter alla år tilsammans och va mysigt att planera! Kram Anna-Lena

Nygammalt sa...

Ha ha, nej jag tror inte det... ;)