torsdag 11 juli 2013

läkarbesök

I morse var vi på 8 veckors koll för Ellen och det gick ju strålande. Hon var så sömning när läkaren klämde och kände att hon inte brydde sig. Värre blev det när de ville kolla längden då man måste dra benen rakt, då skriker hon alltid :p vikten denna gång var 4270 gram, så hon har gått upp 410 gram på 2 veckor. Det gjorde han hon hoppade upp en rad på viktkurvan, duktig tjej :)

I morgonbitti är det dags för mig. Jag har ringt amningsmottagningen angående mjölkstockningen och behöver lite tips och råd för att bli kvitt det. det är 4e dagen med feber och jag pallar inte mer. Det onda har försvunnit, men eftersom Ellen sover så bra på natten så töms ju inte brösten och då vaknar jag med feber. När hon ätit klart i morse pumpade jag och då sjönk febern med 0,8 grader, så i natt får jag ställa väckaren och kliva upp och pumpa. Jag vill inte väcka henne nu när hon sover så bra. Så då får jag kliva upp istället. Sen vakna igen för matning, och sen blir det till att kliva upp. Vi måste också tajma in att hon ska vara hungrig när vi kommer till amningsmottagningen, så att dom kan observera. Jag lär vara halvdöd lagom till lunch med andra ord.

Dumma mjölkstockning, försvinn från min kropp så jag blir frisk så jag kan ta hand om min dotter!!

Inga kommentarer: