söndag 21 juli 2013

Inlagd

Sen i fredags har jag varit på sjukhuset. Febern som varit mellan 38,7-40 grader har inte velat ge med sig. När jag kom in var jag i uselt skick. Utmattad, kunde inte sluta gråta och tom blick. De vet fortfarande inte varför det blivit såhär med de har gjort en blododling som vi väntar svar på. Just nu är BB hemvård/ amningsmottagningen , infektion och Reumaten inblandad. Jag har fått byta och höja kortisonet så nu lär jag svälla men febern höll sig borta inatt. Nu väntar jag på att få svar och därefter tar jag ett beslut om jag ska fortsätta med amningen, för det är ju bevisligen något som tär på min kropp. Att amma medan man har 40 graders feber och diverse vitaminbrister tär, och jag tänker inte amma till varje pris. Nu när vi ligger inne har vi passat på att väga Ellen och hon har gått upp 294 gram på 8 dagar, så mat har jag, men min hälsa måste nu gå först. Jag har ju satt mina behov efter hennes. Nu väntar vi bara...och det är rätt segt. Vi längtar alla hem...

Inga kommentarer: