torsdag 14 juni 2012

krig mot myror


När jag klev upp imorse lade jag märke på att vi fått myror i lägenheten, och inte bara några enstaka, utan det kändes som om att en hel myrstack hade kommit på besök. Hur Andreas kunnat missa det när han klev upp är mig en gåta. Så jag började städa direkt, fixade disken, gick ut med sopor, sopade och våttorkade golven. Det blev en och en annan mosad myra och efter en stund var det inte lika många kvar. Sen rengjorde jag alla lister och nu är det äntligen helt myrfritt (för tillfället).

Som jag har kämpat. Åt frukost för en liten stund sen, då jag inte haft tid med det. Nu är det så rent som det kan bli på golvet, men så fort mamma skickat upp en myrdosa ska jag för säkerhets skull lägga ut några så man slipper eländet...

Iiihh...det kliar på kroppen av bara tanken på hur många myror jag faktiskt sett på en och samma gång...

Inga kommentarer: