söndag 13 november 2011

fika



Tillbaka till lägenheten en andra gång för idag. Åkte med världens segaste buss så när jag kom innanför dörren slängde jag väskan på golvet och satte mig i soffan en stund. Sen bar det iväg för en kvällsfika på stan. Mycket trevligt så det hoppas jag sker igen inom en snar framtid.

Igår kväll var mamma och pappa bortbjudna på middag och jag skulle vara chafför på kvällen. Som tur var hade jag systerdottern som sällskap. Men vi hann inte mer än någon kilometer när vi nästan kör på ett rådjur. Man är ju van att ha koll efter rådjur flera kilometer därifrån så det var med andan i halsen jag hann vejja undan och slapp en kollision. Nu körde jag bara i 60 km/ timmen, men den dök upp från ingenstans. Resten av biten körde jag 50 km/h för man blev rätt spak av situationen.

Första situationen med djur i trafiken för min del så det var ju tur att både vi och djuret klarade sig oskadda!

Inga kommentarer: