söndag 5 juni 2011

Shopping i Bulgarien

I natt landade vi på svensk mark, iväg till vandrarhemmet för lite sömn och kl 12 idag flög vi vidare hem. Sov mestadels av flygresan så det gick himla snabbt. Har laddat över alla bilder till datorn, det blev hela 725 st, men jag tänkte visa lite av shoppingen först.

Det mesta var billigt och utbudet av killkläder var väldigt stort, men för tjejer var det lite tunnare. Jag vill liksom inte ha en tshirt med en tiger på som har små kristaller på.

1. Men den här hittade jag i ett stånd i Nessebar


2. Den blåa hittades i Sunny Beach.


3. Adidasjacka, det visade sig att både jag,mamma och ena syrran köpt likadana.
Men det var ett kanonbra pris.



4. Hittade en Björn Borg mitt bland alla kläder.




4. Den lilla svarta fjädersaken hittade jag i en riktig klädbutik i Sunny Beach




5. Det blev visst en lila sak till från Nessebar



6 klänning från Sunny Beach med knytning där bak för 25 Leva.




7. Saronger. Kanonbra att ha runt midjan eller runt axlarna när det hettade.



8 Smycken. Snäckhalsbanden köpte jag för 15 kr (för alla 3), men mer om det senare. Det brunprickiga armbandet köpte jag för 4 Leva (20 kr), kostade egentligen 5L men han gick ner i pris direkt.Den stora blåa köptes för 50 kr, och det näst dyraste var den rosa/gröna för 45 kr. Den sistnämnda kan man köpa på Åhlens för typ 150 kr.



Sen blev det sockar, badmadrass (som fick följa med till Sverige), en väska som vi hade som handbagage och tröjjor till gudsonen och hans storebror. Trots all denna galna shopping fick vi en chock när vi såg att vi hade jättemycket pengar över från vår resekassa. Men jag är nöjd och resväskan vägde bara 14.8 kilo på hemvägen!

4 kommentarer:

eds familjensliv sa...

Hihihi...precis en sådan Adidas jacka köpte jag i Turkiet då vi var där första veckan i maj...fniss...
Jag köpte två i andra färger åt dotra & en sådan åt mej..prutare som jag är så fick jag dom 3 & tre t-shirtar för 30 euro...så 300 spänn kunde vi överleva....hehehe...men dom var "less oss" sedan ...
Ändå ...dagen efter ropade chefen :
-"Hallå hallå du i rullstolen...kom in & pruta ,vi har inga kunder nu ...det var på turkiska ullared det...hehehe

Hoppas ni haft det bäst =)
kram Carro (bcsvensk)

Camilla sa...

Carro: haha, ja man lär ju inte vara den enda :p men den var prisvärd och skön :)vissa saker behövde man inte pruta för det gjorde försäljaren åt en :)

Nygammalt sa...

Det gjorde du bra, för min resväska vägde 20.2 kg! ;)

Har du problem med att skriva hos andra? För när jag ska skriva blir jag inte inloggad som vanligt utan jag hamnar hela tiden på min blogg där jag får logga in utan att det händer något :/
(Det är alltså på bloggar som inte har kommentarsfält på en sån här smal vit sida som du och jag har utan på de bloggar som har en hel kommentarsida

Camilla sa...

Nygammalt, ja jag la alla kläder raka på varandra och vek inte ihop dem, sen la jag alla nyköpta kläder i bagen som vi köpte i Nessebar och hade det som handbagage. Jag upplever att Blogger blivit sämre, helt klart. Men just kommenterande hos andra har jag ännu inte märkt av..