lördag 16 april 2011

Baka en kaka....eller två..


Som alternativ till det hemliga innehållet i paketet har jag precis gjort micro kladdkaka. I vår familj verkar det fungera ganska bra.




4½ minut i micron(8 totalt) i första svängen. I mamma och pappas gamla micro kunde man gå därifrån under tiden, men nu med vår micro vill kladdkakan gärna resa sig så man måste hålla ett öga så att det inte svämmar över. När tiden är ute låter jag den vila i någon minut innan jag sätter på micron i 3½ minut till.



När kladdkakan svalnat lite så lägger jag över aluminiumfolie. Kladdkakan är jättegod att ätas på direkten men när man får besök vill jag gärna att den "gottar" till sig lite, och sen har jag lite annat att baka ikväll.




och vad som finns i paketet...det får jag visa imorgon!

Inga kommentarer: