tisdag 29 mars 2011

Pandemrix vaccinet och dess biverkningar.

Förra vintern blev det hysteri runt omkring världen när folk dog i svininfluensan (H1N1). I samma veva hade läkaren beslutat att jag skulle fåpåbörja Remicadebehandling. För att få göra det måste man skydda sig mot vissa saker. Så jag blev mer eller mindre tvungen att även ta svinvaccinet.


på 5 veckor fick jag ta 4 sprutor, 2 pandemrix, 1 för den årliga influensan och en för tuberkulos, plus en lungröntgen för det.


Det är så typiskt mig att få en massa biverkningar, men jag fick varken feber eller något annat sådan av svinvaccinet, som så många andra fick. Än idag läser man tyvärr hur de mindre barnen drabbats av sömnproblem, ledvärk och muskelvärk. Och för min del kändes det som om att dom sprutat in vatten.


Men en sak är säker, får jag bestämma blir det inga fler av sådana sprutor för min del.

Inga kommentarer: