onsdag 3 november 2010

10 år....

Ett decennium,3650 dagar, 120 månader.

Det är en vanlig onsdag för dom flesta, men inte för oss. För idag firar vi 10 år tillsammans. Vi hade först planerat att åka till Malmö/ Köpenhamn men vi insåg att det inte är lika roligt att åka dit på vintern som det är på sommaren, så vi tänker planera in det nästa sommar istället.

Sen är det väl heller inte så tryggt söderöver heller just nu.

Hur träffades vi då?

Två år innan det blev vi, satt jag och pappa och åt frukost. När jag kom till sportdelen fanns det att läsa ett repotage om en ung lovande fotbollsmålvakt som brutit benet, och som reportern nu hälsade på på sjukhuset.

"Stackars honom" sa jag till pappa.

På höstlovet 2000 hade jag haft innebandyträningsläger hela veckan, så när min kompis H ville att jag skulle följa med henne på Halloween discot var jag väldigt tveksam, för jag var ju ganska trött efter veckans hårda träningar. Men jag gav med mig.

Vi står och dansar när det helt plötsligt kommer fram 2 killar (en av dem var Andreas), ena killen log sitt bredaste leende. Där och då får jag helt plötsligt "upp" artikeln bredvid Andreas och inser att det faktiskt var samma person från artikeln 2 år tidigare.

Jag viskar något till kompisen och ler tillbaka. En stund senare går dom vidare och det gör vi med. Men när vi varit på det andra dansgolvet en stund ser H en klasskompis som hon vill hälsa på så vi går dit. Och vem är det som står där bredvid igen om inte Andreas?

Efter en stund drar han mig åt sidan, och sen den dagen har det varit vi.Och nu har det alltså gått 10 år.

Jag älskar dig gubben!

2 kommentarer:

Anna sa...

Så fin kärlekshistoria =)
Underbart att man hittat kärleken i rätt så unga år också!! Och att den kommer vara för evigt =)

Camilla sa...

Anna: Ja det hör ju inte till vanligheterna att man träffas vid så ung ålder :p