fredag 4 juni 2010

läkarbesök

Verkar vara något fel med bloggen. Inlägget jag nyss skrev vill inte fungera. Men man kan väl säga att jag fick ganska goda nyheter hos läkaren idag, så helgen börjar bra :)
Det enda som var en anmärkning på var att järnvärdet gått ner till 119 så nu måste jag äta järntabletter, men sänkan låg på stadiga 5.
Vi pratade om sänkan idag. Hur däckad och döende(man kände så då) man var när sänkan låg på 230, men när jag fortfarande var sjuk och hade en sänka på 50 mådde jag bra, ungefär som jag gör nu vid 5, och allt över 10 tyder ju på inflammatorisk verksamhet i kroppen. Vid 70 började jag att må dåligt. Konstigt hur kroppen beter sig. Men den fick ju slita hårt ett par år också.

När jag sagt hejdå till läkaren (see you in september) passade jag på att åka in till stan för att köpa jordgubbar. Det blev 2 liter och jag har säkert ätit upp en halvliter själv :) nyttigt och hälsosamt. Och på tal om det, imorgon ska jag hämta ut en bok jag beställt, som handlar om hur man med mat kan förbättra immunförsvaret. Fick den rekomenderad så den borde ju ha nyttig information!

Ska försöka läsa igenom den snarast så jag kan ge ett omdöme till de andra i TA gänget.

Fatta vad skönt det är att kunna prata med folk som vet hur man har det och som inte ifrågasätter. Tack vare dom har jag fått ovärdelig kunskap!

2 kommentarer:

Anna sa...

Oj va hög sänka du hade då! :(

Men skönt med lite positiva besked idag! :) Du mår som bra nu eller?!

Gott med jordgubbar! Och tack för tipset, svarade som kommentar i min logg på ditt inlägg så du inte tror jag dissade dig ;)

Camilla sa...

Anna: ja det var äldigt högt. Men jag har hört talas om dom som nästan haft dubbelt så högt som jag, då är det riktigt illa. Det var så lite så, man måste ju dela med sig :)