torsdag 10 juni 2010

Behandling nr 5

Jag hade fel. Den här gången gick det inte lika smärtfritt som jag trodde att det skulle gå. Sjuksköterskan stack fel och bökade runt med armen och hade jag kunnat hade jag bitit i något. Mycket otrevligt men tillslut gick det som det skulle och smärtan avtog.
Dom har fått in nya droppmaskiner. Väldans high-tech, nu kan man som patient ha koll på läget hur långt det är kvar och hur mycket vätska det går åt. Väldigt smart.
Nu har jag ont i armen och ett stort blåmärke börjar ta sin form. Fick även veta att blodvärdet sjunkit 4 snäpp på en vecka så nu måste jag göra allt för att få det att vända.
Men det är grymt härligt att veta att sjukdomen nu är i remission, så nu kan man fokusera sig på att börja må bättre, bli av med alla överskottskilon och faktiskt vara tacksam att man har det ganska bra, trots allt.
Nästa tillfälle blir i augusti, 8 veckor tills dess, men förhoppningsvis ska man ha haft en underbar sommar fram tills dess.

Inga kommentarer: