onsdag 12 september 2012

Före & Efter




 
Jag har alltså målat om en stol, en kruka, en tvbänk, några galgar, en hylla i badrummet och en hylla i köket. Allt detta på 1 Liter grundfärg och 1 Liter snickerifärg (3 varv målat på varje sak), och ändå har jag hälften kvar i burkarna.
 
Ikväll ska vi ställa tillbaka tvbänken på sin rätta plats. För tillfället har vi vardagsrumbordet som provisorisk bänk, så det ser väldigt tomt ut.
Eftersom tvbänken var så tung kunde vi inte bära ner den till källaren så det arbetet har vi gjort i hallen (Andreas slipade den och jag har målat allt). Det medförde att det blev lite slipdamm i lägenheten, så jag väntade några dagar tills det lagt sig och igår storstädade jag bokhyllan när jag ändå var igång.
 
Mer bilder kommer imorgon, när tvbänken är på sin plats!

Inga kommentarer: