tisdag 20 december 2011

Min favoritmössa....



När vi kom hem i söndags slängde man av sig kläderna och gick in i lägenheten för att tända lite lampor. Sen skulle man packa upp väskan med kläder, och efter många sysslor skulle jag städa upp det jag stökat ner. Inser strax innan jag skulle hoppa i säng att jag inte kunde hitta min mössa, och trodde för en stund att minnet inte riktigt var som det ska. Det snöade när vi gick hem från järnvägsstationen och jag minns att jag hade huvan på för att slippa snön i nacken, och att jag inte hade tagit av mig mössan när vi satt på tåget.

Efter en stund orkade jag inte leta mer och fortsatte med det dagen efter, men hittade fortfarande inte mössan. Igår kväll när A skulle på jobbet hittade han inte sina nycklar och av ren tur lyckades han hitta mössan och nu är ordningen återställd.

Mössan köpte jag på Stadium för några år sen och den finns inte att köpa längre. Det finns dock någon motsvarighet, men den är inte lika varm, så ni kan ana vilken lycka att mössan har återfunnits och förhoppningsvis kan man hålla lite bättre ordning på saker och ting!!

Inga kommentarer: