tisdag 1 februari 2011

Var det bara tur?

För något år sedan gick jag förbi den här lägenheten varje dag. "Här någonstans ska vi bo i framtiden" tänkte jag när jag passerade. Varje dag loggade man in på hemsidan för att se om det fanns några lediga lägenheter.
Ska man bo i stan krävs det att man har många år på sin kölista och det var alltid hundratals sökande ju närmare stan objektet låg. Det senaste året har vi varit och kikat på ett fåtal lägenheter men antingen kändes det fel eller så blev vi snuvade på konfekten.
Jag visste var jag ville bo men hur stora är oddsen att man skulle få exakt som man ville?
Nu sitter jag här i vår lägenhet, som ligger där jag först tänkte tanken "här någonstans ska vi bo i framtiden", var det bara tur eller kan man tacka Hemligheten för det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du Camilla, kan det vara ödet tro?