måndag 28 februari 2011

helgen

Vissa helger gör vi ingenting. Andra har vi så fullt upp att vi måste tacka nej till saker. Men lördagen umgicks vi med J&J, som inte kunde komma till vår inflyttningsfest.
Igår blev det en lång sovmorgon. Loggade in på Facebook och såg då att det skulle vara loppis om bara några minuter (hade jag totalt missat), så det var bara att klä på sig och äta frukost.
Efter att ha trängts i ett trångt utrymme med massor med människor gick vi på kalas. Grannpojken (som vi nu inte är granne med) fyllde 5, och det första han sa när vi steg innanför dörren var "har ni paket till mig", hehe. Typiskt ungar!
När vi kom hem hade vi tvätt tid och sen avslutades kvällen med Big Brother, jag var oerhört skeptisk från början men nu är jag fast. Men man är nog inte den enda.
På onsdag eller torsdag kommer dom för att börja riva upp badrummet. Så då blir vi utan toalett i minst 5 veckor. Ska gå och hämta en nyckel till bastun i andra huset, som vi ska få låna under tiden. Men jag är inte direkt laddad att behöva gå någon annanstans än ens eget badrum. Men men, i slutändan blir det fint.
Och på tal om det är det kanonväder ute. Man borde kanske ta sig en sväng, men först ska jag kolla alla bilder från nattens Oscarsgala. De människorna lever långt ifrån badrumsrenovering och förhöjda elpriser!

Inga kommentarer: