torsdag 12 april 2012

Effektiv dag



Idag har jag lyckats pricka av många måsten. Bokat tid för manikyr och ögonbrynsfärgning inför dagen D. Pratat med florist och bokat denne, kikat på läppstift inför dagen D, handlat present till gubben, varit på banken,fikat, och promenerat till mammas jobb.
Hon fick sluta tidigare så vi åkte till kyrkan, för denna gång hade jag kameran med mig och ville testfota hur ljuset blir (ett tips är att fota med manuell inställning, med glödlampa/direkt solljus beroende på var i kyrkan man fotar och lek med bländare och slutare).
När vi gick in höll en vaktmästare på att städa i kyrkan och som vanligt känner mamma den mannen (hon känner typ alla), så när vi sa att jag och A skulle gifta oss i augusti så sa han rätt datum bara sådär.

När jag var in den här gången var det inte med darrande ben, men när dagen D väl är här, då kommer jag få kämpa emot skakningar :)

Och det lär inte vara en vacker syn :)

3 kommentarer:

Ida sa...

Tror säkert det blir en vacker syn! En tjej i brudklänning är väl alltid vackert?

Har du förresten kollat: http://www.100layercake.com/blog/ ?
Där har jag fått massor av inspiration! :D

Camilla sa...

Ida: En brud som inte kan stå på egna ben lär ju vara mindre smickrande ;-) tur att det är en mellanstor kyrka och att man endast behöver se på sin karl (skulle jag titta på familjen så vet jag om att jag kommer stooorböla :p).

RealExams sa...

Thanks a lot for such a nice blog post and .I am going to follow your blog. thanks for sharing.