torsdag 22 mars 2012

Inget mer färgglatt



För ett par dagar sedan gick jag in på HM för att leta efter några basplagg, hade inte satt min fot där så ofta den senaste månaden och fastnade för denna blåa färg. Kanon,tyckte jag. Att vara lite färgglad under den röda västen man har på jobbet.
Men nu i nya butiken ska vi alltså endast ha en röd jobbartröjja, eller en svart tröjja under röd väst. Och den blåa tröjjan fungerar då inte. Nåja, tur att den endast kostade 99 kronor.
Jag äger väl mest svarta kläder, har alltid känt mig mest bekväm med det, men på senare år har garderoben utökats med diverse andra färger (speciellt blått som jag annars också gillar), och jag har alltid försökt ha på mig något annat än svart (eftersom jag tidigare alltid hade något svart på mig), men nu är jag alltså tillbaka på den rutan.
Tur att man ändå har några plagg som jobbarplagg.

2 kommentarer:

Rere sa...

Hej Camilla,

Jag har just läst din blogg lite gran och tycker att det är intressant att få kontakt med dig. Mitt namn är Rere och jag har Takayasu, fick diagnosen våren 2010. Vill gärna höra om din erfarenhet angående sjukdomen. Jag bor i Stockholm.

Camilla sa...

Hej Rere, finns du med i TA Forumet? Jag är där också, men det strular...har försökt skriva men ingen text kommer fram. Pradade med en tjej som heter Carolina som startat sidan om det problemet. hoppas det löser sig. Hur mår du nu? Hur hade du det kring diagnosen?? Just nu mår jag bra, tack vare Remicade. Du får gärna ställa en massa frågor så ska jag försöka svara så gott jag kan. Kram C